perjantai 14. kesäkuuta 2013

DIY: farkkuliivi

Julia 14 v, tein elämäni ensimmäisen kirpparilöydön keskiviikkona! (okei, jossei lasketa niitä sinne uusina tilattuja kynsilakkoja) Oikeastaan se oli mun ensimmäinen kerta kirpparilla siinä mielessä, että kiertäisin koko paikan läpi katsellakseni mitä sieltä löytyy. Tarkoitus oli löytää sopivan kokoinen farkkutakki suht halvalla, josta saisin tehdä farkkuliivin
Tämän yksilön kotiutin. Oli vielä ihan uusi, hintalaput ja kaikki paikallaan, koska tämä oli ilmeisesti jonkun lopetetun farkkuliikkeen ylijäämä tm. Maksoin tästä tasan 17 euroa ja olin aivan yllättynyt, kun kotona leikkasin hintalapun pois ja siinä hintana oli 89 euroa!!

Melkein heti kotiin päästyäni ja takin kuvattuani siitä lähti hihat.

Halusin liivistäni vaaleamman, joten laitoin sen sitten likoomaan kloriittiin. Vadissa oli kaksi pulloa kloriittia ja loput vettä. Vettä oli siis aika paljon kloriitti määrään verrattuna, joten vaaleneminen vei aika kauan. Aivan tarkkaa aikaa en katsonut, mutta noin 6 tuntia se siellä ehti lillumaan, ja välillä kävin kääntelemässä. 

Väri ei ollut senkään jälkeen mun mielestäni tarpeeksi vaalea, niin pestiin se sitten vielä pesukoneessa kloriitilla. Sitten se alkoi miellyttää silmää enemmän. 

Tänään aamulla sitten sain tehtyä liivini loppuun saakka, kun se oli kuivunut. Ensin tein pari repeymää ja lopuksi laitoin niitit. Ne niitit oli muuten peräisin mun vanhasta niittivyöstä, joka alkoi olla jo aikansa elänyt, ostin sen, kun olin kakkosluokalla. :D Noin seittämän vuotta oli käytössä, siihen nähden kesti ihan hyvin. 

Ihan viimiseksi sivusaumoja kavennettiin, koska se oli mun mielestä vähän turhan löysä. 



Mun mielestä tästä tuli tosi kiva! Toivon vain, että nuo niitit olisi vielä pesunkin jälkeen kunnolla kiinni. Seuraavana uhrina taitaa olla vanhat farkut. Voi kyllä olla, että nekin käyn ostamassa kirpparilta, koska nyt mulla ei ole sellaisia farkkuja mitkä raaskisin leikellä shortseiksi. :D 

16 kommenttia:

  1. avaisit ekan ja ehkä tokan napin tost ni näyttäis paremmalt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katoin kanssa että olis ainakin toi ylempi nappi voinu olla auki, mutta oon pitäny sitä nyt kokonaan auki :)

      Poista
  2. Tuli hiukan hiano liivi :) oot kyll iha sika taitava :D

    VastaaPoista
  3. Kiva tuunaus ja oot tosi kaunis =)

    VastaaPoista
  4. Kivan liivin sait tehtyä! Tykkään blogista, liityin luiijaksi :)

    VastaaPoista
  5. Oho ku toi farkkutakki muuttu!!:D Mutta se on hieno!!:):);)

    VastaaPoista
  6. Onpa hieno! Tosi kiva idea, oot taitava :)

    VastaaPoista
  7. onpas hieno tuo lopputulos!:) tykkään tosi paljon, haluisin itekkin osata tehdä!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia:) ei se mitenkään hirveen hankalaa ollut niin luulen kyl että osaat:)

      Poista
  8. Tuosta tuli tosi hieno!! :) Miten leikkasit nuo hiat pois, kun tuli nuin siistin näköinen? :)

    VastaaPoista
  9. Kiitos :) Ihan vaan sauman vierestä :)

    VastaaPoista